HISTORIA FRANCZYZY

MFD2
Otwarcie Szczecinek 4

Metrohouse rozpoczęło działalność operacyjną w 2006 r. Początkowo rozwój spółki był prowadzony w oparciu o własne oddziały zlokalizowane w najlepszych warszawskich centrach handlowych: Arkadii, Galerii Mokotów i Złotych Tarasach.

Pomysł na otwieranie placówek franczyzowych przyświecał jednak od początku właścicielom firmy. Aby przekonać innych do działania według takich samych strategii rynkowych należało wykazać się ciekawymi pomysłami na prowadzenie biznesu. Innowacyjne rozwiązania stosowane przez Metrohouse zostały szybko zauważone i szeroko komentowane przez pośredników. Zarząd spółki po budowie zaplecza w Centrali przy ul. Świętokrzyskiej 18 i pierwszych własnych placówek własnych zdecydował o jednoczesnym rozwoju marki przez franchising.

Już w marcu 2008 r., czyli dwa lata po powstaniu Metrohouse, zostały uruchomione pierwsze historyczne biura franczyzowe. Jeszcze w tym samym roku do grona franczyzantów dołączyła firma, która posiadała już funkcjonujące wcześniej pod własną marką biura w Gdańsku i Gdyni. W 2009 r. powstało siedem nowych biur franczyzowych, działających już nie tylko w woj. mazowieckim i pomorskim, ale także warmińsko – mazurskim.


Rok 2010 był bardzo intensywnym okresem pod względem rozwoju spółki. Obok tak ważnego wydarzenia jak fuzja z pomorską firmą Partnerzy Nieruchomości, do sieci przyłączyło się kolejnych siedmiu franczyzobiorców m.in. z Radomia, Legionowa i Warszawy.

W 2011 r. kolejnych 11-stu przedsiębiorców zdecydowało się na prowadzenie biura nieruchomości pod szyldem Metrohouse. Natomiast w 2012 r. sieć powiększyła się o kolejne 17 placówek i coraz dokładniej zaczęliśmy pokrywać białe punkty na mapie. Pojawiliśmy się m.in. w Lubinie, Grudziądzu, Koszalinie i Toruniu. Aktywny rozwój sieci franczyzowej to 2013 r. kiedy do grona partnerów dołączyło ponad 20 przedsiębiorców z całej Polski.

Największe zainteresowanie dołączeniem do sieci odnotowano rok później, kiedy zostały podpisane umowy z kolejnymi 26-cioma partnerami franczyzowymi. W 2015 r. grono współpracowników powiększyło kolejnych 10-ciu partnerów.

Prawdziwy przełom w rozwoju firmy nastąpił w kwietniu 2016 r., kiedy Metrohouse Franchise S.A. stała się częścią  największego w Europie środkowo-wschodniej holdingu z branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - Duna House. Duna House jest liderem branży na Węgrzech, gdzie posiada sieć 149 agencji nieruchomości. Ponadto działa także na rynku czeskim.